روایت دکتر اکبر ایرانی از دکتر موحد، در رادیو فرهنگ
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 19:56:31
به گزارش صبح ملت نیوز، فرزانگان فرهنگ برنامه ای با قدمت 24 ساله است که سه شنبه ها از رادیو فرهنگ پخش  می شود این برنامه حاصل تلاش گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که پس از پایان هردوره گرامی داشت، آیین بزرگداشت حضوری شخصیت مورد بحث در برنامه نیز از سوی رادیو فرهنگ و معاونت صدا برگزار می شود.
تهیه و تالیف این برنامه ماندگار برعهده سید محمدحسینی باغسنگانی است و بهروز رضوی هر سه شنبه در رادیو فرهنگ روایتگر آن است که به طور معمول مهمانانی از کشورهای مختلف در آن حضور دارند. 
در برنامه این هفته فرزانگان فرهنگ که  سه شنبه بیست و دوم شهریورماه پخش می شود  شخصیت پژوهشی استاد موحد از زوایای مختلف علمی و ادبی و فرهنگی با حضور و همراهی محقق و مصحح ارزنده مدیر موسسه میراث مکتوب دکتر اکبر ایرانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 گفتنی است،دکتر محمد علی موحد، متولد سال 1302 در تبریز است که از سال 1329 در شرکت نفت آبادان مشغول به کار شده و پس از خلع ید انگلیسی‌ها در سال 1332، سردبیری روزنامهٔ شرکت نفت را به‌عهده گرفته است.
استاد موحد آثار تالیفی و ترجمه بسیاری در زمینه های تاریخی و ادبی از خود به جای گذاشته که از آن جمله می توان به دو اثر ارزشمند «خواب آشفته نفت» و «ملی کردن و غرامت/ درس هایی از داوری های نفتی» در زمینه تاریخ نفت ایران اشاره کرد.
علاقه‌مندان می‌توانند برنامه «با فرزانگان فرهنگ» را سه‌شنبه‌ها ساعت20 از رادیو فرهنگ بشنوند همچنین این برنامه در سامانه و آرشیو زمانی رادیو در سراسر جهان قابل شنیدن و دریافت است. برنامه فرزانگان فرهنگ  بر روی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز  از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
ندا حسنی - صبح ملت نیوز

http://dezfoolnews.ir/fa/News/101557/روایت-دکتر-اکبر-ایرانی-از-دکتر-موحد،-در-رادیو-فرهنگ
بستن   چاپ