انتشار نخستین آلبوم ردیف نوازی با ویولون
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 14:02:41
به گزارش خبرنگار صبح ملت نیوز، آلبوم «آوای دوست» مجموعه کامل ردیف موسیقی اصیل ایرانی به روایت استاد «‌یعقوب انوش» در هفت دستگاه با ساز ویلن و به تهیه‌کنندگی «کوروش انوش» خواننده ایرانی و بین‌المللی ارکستر ملی سوئیس پس از دوسال تلاش، در اختیار علاقمندان به موسیقی و به‌خصوص نوازندگان و پژوهشگران ساز ویلن قرار می‌گیرد.
در این اثر موسیقایی که «‌یعقوب انوش» طی 50 سال تحقیق موسیقایی و نوازندگی ویلن؛ آن را در دو سال مداوم خلق کرده است، «محمد انوش» به عنوان نوازنده تنبک و «محبوبه تفضلی» در سمت گوینده حضور دارند.
از نکات قابل توجه در این آلبوم، شنیدن صدای زنده‌یاد استاد «بهمن بوستان» پژوهشگر موسیقی ایرانی و ادبیات فارسی؛ در ابتدای سی.دی اول است که چند بیت شعر را در ستایش موسیقی با صدای دلنیشن خود قرائت می‌کند. 
یعقوب انوش در روز سوم اردیبهشت ماه سال 1325 در تهران به دنیا آمد و در 17 سالگی نواختن ساز ویلن را به‌صورت تجربی نزد خود آغاز کرد و بعدها از شاگردان اساتید به نامی چون: «حبیب‌الله بدیعی» و مهندس «همایون خرم» شد.
گفتنی است، یکی ازتکنیک های ویژه وی در آرشه‌پرانی، جواب آواز و بداهه‌نوازی است که هر شنونده ای را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ که در همنوازی و همکاری با استاد آواز ایران،«محمدرضا شجریان»، به اوج رسیده است. 
آلبوم موسیقی «آوای دوست» مجموعه کامل ردیف موسیقی اصیل ایرانی شامل 6 لوح فشرده (سی.دی) است؛ سی.دی اول به دستگاه ماهور، سی.دی دوم به دستگاه همایون و اصفهان، سی.دی سوم به بیات ترک و دشتی، سی.دی چهارم به دستگاه چهار گاه و سه گاه، سی.دی پنجم به دستگاه شور، ابوعطا و افشاری و همچنین سی.دی ششم به دستگاه نوا و راست پنجگاه اختصاص دارد که استاد همگی آن ها را با یکی از سخت ترین سازها یعنی، ویلن نواخته است./ انتهای پیام
ندا حسنی - صبح ملت نیوز 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/101489/انتشار-نخستین-آلبوم-ردیف-نوازی-با-ویولون
بستن   چاپ