رادیوخبری خوزستان منتشر شد
رادیوخبری خوزستان منتشر شد
جمعه 4 شهريور 1401 - 10:45:56



1⃣ تشریح برنامه ها و اقدامات دولت در خوزستان از زبان استاندار.

صادق خلیلیان در گفت و گوی تلویزیونی با مردم به مناسبت آغاز هفته دولت به تشریح برنامه ها و اقدامات دولت سیزدهم در استان پرداخت. بهره برداری آزمایشی ابرپروژه آبرسانی غدیر با ظرفیت پوشش 52 درصد از جمعیت استان، اجرای طرح ضربتی اصلاح نقاط بحرانی فاضلاب در اهواز، حل مشکلات و ساماندهی شرکت نیشکر هفت تپه، تامین آب شرب پایدار برای 1500 روستا، تدوین و تصویب طرح های سفر ریاست جمهوری، اختصاص تسهیلات برای صنایع و تولید و اشتغال زایی، افزایش 50 درصدی صادرات غیرنفتی، تکمیل و تجهیز طرح های مهم در بخش بهداشت و درمان، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید گندم از طریق اصلاح الگوی کشت، ابلاغ بخشنامه استخدام بومی و انتقال مالیات، گردش مالی و خرید محصولات به درون استان، تدارک و آماده سازی مرزهای استان برای خدمت رسانی و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی، تسریع در اجرای پروژه های عمرانی، مسکن، راه و دیگر بخش های زیرساختی از جمله مهمترین محورهای سخنان استاندار در این برنامه تلویزیونی بود.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

2⃣  300 میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه اروندکنار آبادان اختصاص یافت.
سیدمحمد مولوی یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی، روز پنجشنبه 2 شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این مقدار اعتبار به منظور احداث سکوی تماشاگران، بهسازی چمن زمین فوتبال و پیست دوومیدانی ورزشگاه شهدای والفجر اروندکنار هزینه خواهد شد.
ساخت ورزشگاه" شهدای والفجر" بخش اروندکنار آبادان از سال 1373 شروع و تاکنون به پایان نرسیده است.
➖➖➖➖➖➖➖➖

3⃣ مدیر مخابرات خوزستان از 
نصب 20 دستگاه تلفن همگانی در مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد.

 رحیم فلاح زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور خدمت رسانی و تسهیل در ارتباطات زائرین حرم ابا عبدالله الحسین (ع) 10 دستگاه تلفن همگانی رایگان در پایانه مرزی شلمچه و 10 دستگاه دیگر نیز در پایانه مرزی چذابه نصب و راه اندازی شده است.

وی افزود: ارتباطات سیار در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه به منظور افزایش کیفیت شبکه ارتباطی همراه بهینه سازی می شود.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖

4⃣ رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان:
دولت چرا کشاورزان و دامداران را در اوج نگرانی به حال خود رها کرده است ؟

قاسم ساعدی در تذکری شفاهی در جلسه علنی روز ( سه شنبه)31 شهریور ماه در  مجلس، بیان کرد: به دنبال خشکسالی در استان خوزستان شاهد ممنوعیت کشت تابستانه در حوزه کرخه به ویژه در دشت آزادگان و هویزه بودیم. برای کشت پاییز سال گذشته نیز تنها برای 50 درصد مجوز صادر شد. چرا خسارات کشاورزان و دامداران این منطقه پرداخت نمی شود؟

نماینده مردم دشت آزادگان در ادامه اظهار کرد: وزارت کشاورزی، وزارت نیرو و ستاد بحران تا حالا نه مردم را مورد تفقد قرار داده و نه حداقل خسارت را به کشاورزان و دامداران داده است. این رفتار با کشاورزان و دامداران مغایر با شعار دولت انقلابی است. چرا کشاورزان و دامداران را در اوج نگرانی به حال خود رها کرده اید؟ 
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

5⃣ مجازات حبس برای داروهای «کدیین دار » در عراق

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به جزئیات سفر به عراق در پیاده‌روی اربعین گفت: همراه داشتن گذرنامه معتبر توسط اتباع ایرانی و خارجی، برای خروج از مبادی مرزی الزامی است.

سرهنگ حکیم عبداللهی با ارائه توصیه‌هایی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در همایش عظیم و باشکوه اربعین، اظهار کرد: داروهای کدئین‌دار و روانگردان در برخی کشورهای عربی از جمله عراق در حکم مواد مخدر بوده و مجازات دستگیری و حبس را در پی دارد.

گوینده :نجمه نادکی پور
تهیه و تنظیم :
حسن فرخی
ندا سعادتی نسب
سردبیر :محمد رشیدپور

http://dezfoolnews.ir/fa/News/100511/رادیوخبری-خوزستان-منتشر-شد
بستن   چاپ