مدیریت بحران خوزستان نسبت به وقوع شرجی و افزایش شاخص‌های ناپایداری اخطار داد
اداره کل مدیریت بحران خوزستان  نسبت به افزایش رطوبت و شرجی و بالا بودن شاخص های ناپایداری در استان هشدار سطح نارنجی (اخطاریه) صادر کرد‌.
پنجشنبه 27 مرداد 1401 - 00:03:09
پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان بر اساس این اخطاریه و با توجه به گزارش های هواشناسی دو سامانه طی روزهای آینده استان را تحت تأثیرخودقرار خواهد داد که در سامانه اول جنوبی شدن جریانات جوی و افزایش رطوبت و شرجی درر مناطق جنوبی، مرکزی و غربی مورد انتظار است که از روز پنجشنبه 27 مرداد آغاز و تا روز دوشنبه 31 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

گرمازدگی و افزایش مصرف حامل های انرژی از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه به شمار می‌رود لذا صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف ، اجتناب از ترددهای غیر ضروری جهت جلوگیری از گرمازدگی به شهروندان توصیه شده است‌.

سامانه دوم نیز بالا بودن شاخص های ناپایداری است که مناطق شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی به ویژه ارتفاعات را متاثر از خود خواهد کرد واز روز جمعه 28 مرداد زمان شروع این سامانه و سه شنبه یکم شهریور ماه نیز زمان پایان آن اعلام شده است.

رگبار و رعد و برق ، تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک همرفتی در بعدازظهرها از جمله مخاطرات آن است که با احتمال شکستگی درختان ، صاعقه ، ریزش تگرگ،  کاهش دید ناشی از گرد و خاک همرفتی،  آبگرفتگی  و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی  همراه است.

به کار گیری تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق ، تگرگ ، وزش باد ، صاعقه ، گرد و خاک همرفتی و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی و احتیاط در صعود به ارتفاعات،  پرهیز از سفرهای غیر ضروری نیز ازجمله توصیه های ارایه شده است.

دستور به ابلاغ هشدارمذکور به واخدهای تابعه ،برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان واتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ به اعضای ستاد و سایر دستگاههای مرتبط جهت اتخاذ تدابیر لازم، آماده باش نمودن ،برقراری کشیک شبانه روزی ،حضور مدیران درحوزه محل مدیریت و انجام اقدامات موردنیاز جهت پیشگیری ، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این هشدار است.

اقدامات لازم از سوی مدیریت بحران استان در قالب 26 بند‌  دراخطاریه مذکور به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

 

 

http://dezfoolnews.ir/fa/News/100092/اداره-کل-مدیریت-بحران-خوزستان-نسبت-به-افزایش-رطوبت-و-شرجی-و-بالا-بودن-شاخص-های-ناپایداری-در-استان-ه
بستن   چاپ